Igår var det dags igen. Vi ser att det finns både intresse och behov av ökade kunskaper på tema hållbarhetskommunikation. Därför gjorde vi en repris av vårens uppskattade halvdagskurs, denna gång i Varberg. Hur kan och får man använda sitt hållbarhetsarbete i sin marknadsföring? Hur får man struktur på kommunikationsarbetet och vilka kanaler står till buds? Hur skapar man trovärdighet och varför ska man aldrig använda ordet miljövänlig? Det är frågor som de flesta inte vet att de vill ha svar på. Deltagarna på gårdagens utbildning var en blandning av företag och offentliga verksamheter. Vi hade bland annat Etikhus, Länsstyrelsen, Region Halland, Systeminstallation och Maleryd fastigheter på plats. Alla gick därifrån med flera nya ögonöppnare i bagaget, och en känsla av att fyra timmar bara flög iväg. Alltid kul med nöjda deltagare!

Nu satsar vi på att förbereda steg 2 och att utveckla vår verksamhet inom just hållbarhetskommunikation. Håll utkik här efter nyheter!